Road trip Adelaide

26 maart 2017 - Adelaide, Australië

Samen met Yannique, een vriendin uit Antwerpen, rijd ik naar Adelaide. Vanuit Melbourne ongeveer een 730 km. Plan is om verschillende pink lakes te bezoeken en een tussenstop te maken in Grampians National Park. Eerste pink lake is zo afgelegen dat er verder niemand is. We moeten over een boer zijn eigendom tijden om er te geraken. Beetje raar maar we hebben ons eerste pink lake toch maar gezien! Op naar de Grampians! We komen aan tegen 15 uur en doen toch nog een hike van ongeveer 3 uur (met Yannique is dat 4 uur) met adembenemend uitzicht op 600 meter hoogte over de Grampians en de steden rondom. We zoeken ons nog een last minut camping plaats en tegen we volledig geïnstalleerd zijn en gegeten hebben, is het zo donker dat we besluiten maar te gaan slapen. Dag er na is bovendien een lange dag rijden tot Adelaide.

Ongeveer 6 of 7 uur rijden tot Adelaide. Zeker de moeite waard maar het is verdorie lang! Het weer is gelukkig wel veel beter dan Melbourne. Zalige zon en dikke 30 graden! Adelaide is echt wel een gezellige stad! Veel festivals, veel wijngaarden en iedereen is super vriendelijk! De stad biedt ook gratis fietsen een waar we dan ook een volledige dag gebruik van maken. Verkennen de stad, rijden naar het strand en ’s avonds terug. Adelaide is niet super groot en zien dan nagenoeg ook zowat alles op één dag. Alles samen toch goed voor een dikke 25 km ongeveer en een pijnlijke kont. Fietsen is (nog altijd) niet mijn ding maar kom het was plezant. ’s Avonds rijden we richting de Adelaide hills om een geweldige sunset te zien met magnifiek uitzicht over de stad! Ik hou van sunsets. Heb er nu al verschillende gezien in Australië maar dit is toch één van de mooiste!

Wijngaarden bezoeken gaat gemakkelijk met de auto maar zou toch graag ook wijndegustaties doen. Dus boek een dag tour naar 4 kleinere wijngaarden met wijndegustatie. ik ontdek de specialiteit van deze wijnstreek, sparkling red wine. Delicious! Het is een bruisende rode wijn die koud gedronken wordt. Ik had er nog nooit van gehoord maar blijkbaar doen ze dit hier al jaren. Als je ooit de kans krijgt, zeker proberen! De dag zelf is super leuk. We bezoeken iets of wat kleinere wijngaarden met een groep van ongeveer 20 personen. Jong, oud, Australisch, Brits, Duits, Belgisch… Alles door mekaar maar super gezellig! Veel gelachen, veel gedronken en lekker gegeten. Zou een uitstap kunnen zijn voor Mezo-hout :).

Adelaide is voor mij echt wel een van de beter plaatsen in Australië. Maar kijk zo hard uit naar mijn volgende trip: The Outback!

1. Frank van Kessel:
    26 maart 2017
    Whahaha: Zou een uitstap kunnen zijn voor Mezo-hout ;-)
  2. Bex mathieu:
    26 maart 2017
    geweldig , zitten vol ongeduld op foto's te wachten. Ze zijn iedere keer weer mooi