Cairns

26 oktober 2016 - Cairns, Australië

Een van de mooiste landingen ooit! Een luchthaven omringt door regenwoud, mooi uitzicht van daarboven. Wanneer je uit het vliegtuig stapt loop je tegen een muur van warme temperatuur en hoge luchtvochtigheid aan, eindelijk warm. Mijn doel in Cairns? Duiken naar The Great Barrier Reef en het regenwoud bezoeken.
Met een huurauto bezoek ik samen met een vriendin enkele watervallen in het midden van het regenwoud. Bovendien ook mijn eerste ervaring met links rijden! En aangezien er geen automaat beschikbaar was hebben we een manuele versnellingsbak moeten nemen, toch echt wel een aanpassing schakelen met je linkerhand. Maar het grootste hekel punt is toch wel dat je ruitenwissers links bedient en je richtingsaanwijzers rechts. Dus zoals je al kan vermoeden, gingen mijn ruitenwissers aan wanneer ik mijn eerste afslag wou nemen :). Maar alles went! Na een dagje rondrijden gaat het best goed.
Een paar dagen later boek ik een ander hostel waar ik uiteindelijk een week zal vertoeven. Zwembad, 2 keukens en een zalige koer waar iedereen ’s avonds gezellig rondhangt. Tot dusver mijn beste hostel ooit! Duiken heb ik nog nooit gedaan en daar wil ik echt verandering in brengen dus boek ik een duik en snorkel tour naar The Great Barrier Reef. Een introductieduik tot ongeveer 10 meter diepte. Even aanpassen maar echt een top ervaring! Goeiendag zeggen tegen Nemo en Dory en terug naar boven. Na 20 minuutjes zit de duiktrip erop en hebben we nog een hele dag om te snorkelen. Je ziet natuurlijk veel dezelfde vissen maar ik heb het geluk gehad een schildpad te spotten. Een van de droogste zwemmers die ik ooit heb gezien denk ik. Op z’n dode gemak zwemt ie voor mijn neus door. Wel geweldig om te zien!
Het enige wat ik nu nog graag wil zien is het regenwoud. Ik boek en tweedaagse tour naar Cape Triibulation, Daintree en Port Douglas. Met een bus richting regenwoud komen we aan bij het onthaal waar we meteen worden getrakteerd op een gigantische spin met het sterkste web ter wereld aan de ingang. Na een Aboriginal rookceremonie wandelen we het regenwoud in, krijgen plaatselijke thee en stappen in een bootje om de Daintreeriver te bevaren met op onze weg verschillende, tamelijk kleine krokodillen. Genoeg wildlife voor vandaag en we worden gedropt bij het beachhouse waar we de nacht zullen doorbrengen te midden van de jungle. We leggen ons heel even op het strand maar wel ver genoeg van het water af. Het water zit namelijk vol krokodillen en iedere local of werknemer wijst er ons dan ook heel erg op. Goede raad best gewoon opvolgen :).
Dag 2 bezoeken we Cape Tribulation. Met zijn 135 miljoen jaar ouden regenwoud het oudste regenwoud ter wereld. Het hoogtepunt van deze dag was dat we 6 cassowary’s hebben gezien waarvan 2 op ons wandelpad. Het is best beangstigend om z’n beest op een 5 meter afstand te zien. Wetende dat het zowat de gevaarlijkste vogel ter wereld is?? Met veel te grote poten en klauwen kan hij iemand flink toetakelen. Daarbij komt dat hij verschrikkelijk territoriaal is en dus niet vies is van aan te vallen. Maar gelukkig bleef hij gewoon rustig doorwandelen. Afsluiten doen we met een ijsje met smaken uit het regenwoud dat we opeten op een lookout punt waar we zicht hebben op Port Douglas, foto is terug te vinden op Facebook!

Next trip: reizen langs een deel van de Oostkust met haltes in Mission Beach, Magnetic Island en Whitsundays

1. Trudy Seelos:
    26 oktober 2016
    Dat autorijden lijkt me een giller. Maar wat een leuk reisverslag weer. Dit heb je weer in the pocket! Op naar het volgende avontuur.
  2. Bex mathieu:
    26 oktober 2016
    lijkt me een geweldige ervaring, geniet ervan
  3. Frank van Kessel:
    26 oktober 2016
    Duiken is idd echt zalig...het enige wat je hoort is je eigen ademhaling. Ik had het probleem met links rijden dat ik regelmatig m'n deurhendel vast had (rechts) ipv de versnellingspook (links). Op naar het volgende avontuur!
  4. Elke sleurs:
    27 oktober 2016
    Links rijden? Omg!!!
    Ruben,zo'n goei reisverslag, het lijkt wel of we er life bij zijn
    Ge zijt ne gelukzak,ja!!