Sydney

1 oktober 2016 - Sydney, Australië

Exclusieve auto’s, veel Aziaten en hoge gebouwen. Zo kan ik mijn eerste indruk van Sydney wel omschrijven. De eerste dagen verken ik in mijn eentje de stad gewoon te voet, zo leer ik het best een stad kennen. Opera House, Harbour Bridge, Botanic gardens, China Town, Hyde Park, … super veel dingen om te bezoeken.
Je leert hier zo snel mensen kennen. Na de eenzame zaterdag ontmoet ik een paar mensen waar ik ’s avonds mee naar Darling Harbour ga. Super mooie haven met veel verlichting ’s avonds.
Vanaf maandag startte mijn tour en deze ga ik een beetje in puntjes beschrijven. Dat is het fijnst om te lezen en voor mij het makkelijkst om te schrijven :)

Maandag: een kleine oriëntatie met het aanmaken van een bank account en het in orde brengen van Medicare (medische verzekering, wanneer ik naar de dokter of ziekenhuis ga, is dit volledig gratis)

Dinsdag: eten in de Sydney Tower. All you can eat op 260 meter hoogte met 360° zicht op Sydney.
Anders omschreven: schransen met mooi uitzicht :)

Woensdag: oriëntatie over werken, reizen, belastingen, enz.. En ik heb een surf camp afgesloten voor volgende week!
Namiddag hebben we een indoor trampoline complex bezocht. Daar hebben we een uurtje rondgesprongen en dodgeball (trefbal) gespeeld.
’s Avonds afgesloten met gratis drank en pizza in de side bar. De maag en de dag waren goed gevuld.

Donderdag: bezoek aan The Bluemountains met daarvoor een korte tussenstop in een kleine dierentuin. Foto’s vind je beneden

Vrijdag: Coastal walk and bbq. Een wandeling van het alom bekende Bondi Beach naar Cogee beach. Bij Cogee hebben we gebarbecued op de barbecues die daar beschikbaar zijn (typisch Australisch).

Zaterdag was een vrij dagje dat we zelf mochten invullen. Voormiddag hebben we een bezoekje gebracht aan de Sydneys Wildlife, wat een beetje tegenviel. Namiddag strandhangen op Maroubra beach met uitzicht op een surfcompetitie.

Zondag stond een stadswandeling op de planning maar die hebben we overgeslagen. We hebben de stad onderhand wel 25 keer doorgewandeld en hebben er een dagje CV-werken en werk zoeken van gemaakt.

Dit alles in een super gezelschap!

Next week: surf camp!!!!!!!!!!!!!!

1. Justine:
    1 oktober 2016
    Knap gedaan! Have fun xxx
  2. Jean:
    1 oktober 2016
    knap gedaan Ruben
  3. Frank van Kessel:
    3 oktober 2016
    WHAHAHA, schransen met mooi uitzicht....
    Wat is het leven toch vervelend ;-)
  4. Bex mathieu:
    26 oktober 2016